08 June 2012

Bukan nak balas. Ini keterangan.

Kali ni aku macam nak mencerna diri.
Tadi terbaca ada satu entri.
Rasa terpanggil nak bermain emosi.
Membongkar situasi yang sudah dimanipulasi.

Bab kendali memori memang lelaki lemah.
Nak buat umpan pancing bekas kekasih bukan mudah.
Bila kau dah perasan, tegurlah dengan berhemah.
Jangan sampai buka pekung sendiri sudah.

Apa salahnya berkongsi kasih.
Lainlah buat kau rasa tersisih.
Cuba pun belum kau dah nak sedih2.
Asalkan kita tahu kat mana mahu kembali bila pedih.

Lelaki adakala suka mengungkit.
Tujuaanya bukan nak kembalikan sakit.
Menguji juga kelebihan kaum yang makin hari sikit.
Maaflah kalau kami buat korang perit.

Jangan layan kalau mudah terima.
Nanti kau juga yang merana.
Kalau dia ajak bual buat2 je ada.
Pisahkan otak dari telinga.

Setia bukan pada seorang.
Setia adalah pada setiap orang.
Kami suka mencuba.
Makin tinggi risiko, makin kami teruja.

Maafkan kami, wahai si tulang rusuk.
Hati ini terlalu besar untuk kau jaga.
Ada yang masih dahaga di luar sana.
Kau tak boleh terima, tolong fikir lagi sampai boleh terima.

2 comments:

  1. hai nice entri.. baca sambil cuba memahami.. btw ci buaya follow sni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye. terima kasih, cik buaya. (:

      Delete