21 April 2012

Hai perempuan.

Hai perempuan,

Kau cantik berselubung kurung kuning. Jari jemari kau laju menekan setiap angka pada papan kekunci. Halus. Hampir tak berkelip aku dibuatnya. Gerakan kau sungguh teliti seperti dirancang. Namun kelembutan itu tak pernah lekang. Aku suka.

Hai perempuan,

Pertama aku melangkah ke meja kerjamu, suara kau memecah kesunyian ketika itu. Dengan lenggok suara dan melodi yang tersusun kemas, kau memulakan komunikasi. Hanyu seketika aku dibuatnya. Sesekali engkau memapar senyuman. Nasib baik lah kau tengah kerja, kan. Heh.

Hai perempuan,

Aku suka pergi makan dekat medan selera. Sebabnya aku nak tengok kau. Dengan kawan2 kau. Lengkap berbaju kurung. Kadang2 kau dengan uniform kerja kau. Tapi kau tetap nampak cantik walau apa yang berada di tubuh kau. Mungkin kau tak perasan aku. Aku pun taknak kau perasan. Nanti kau akan berpura2. Aku tak suka.

Jumpa lagi para perempuan.

4 comments:

  1. Kau ada berkenan dengan budak office kau ke? Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. bukan2.
      ini universal. hehe.

      Delete
  2. Kuning memang cun. kehkeh

    ReplyDelete